Augustincica skulptura izložena u Historijskom muzeju BiH

U knjizi utisaka Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine (bivšeg Muzeja Revolucije) posebno mjesto zauzima stranica ispisana 29. novembra 1963. godine. Pored crno bijele fotografije bivšeg predsjednika Jugoslavije, Josipa Broza Tita i njegove supruge Jovanke snimljene u toku zvanične posjete tog snježnog novembarskog dana je i par riječi:

Ovaj Muzej narodne revolucije zaista čini impresivan utisak na posjetioca. Izloženi eksponati vjerno govore o najtežem periodu historije naših naroda, a napose naroda Bosne i Hercegovine… Neka i ovaj Muzej bude mjesto gdje će se naše mlade generacije nadahnivati slavnom prošlošću i spoznajom kakve žrtve su naši narodi dali za to što mi danas imamo. Naročito da čuvaju bratstvo i jedinstvo naroda, ne samo Bosne i Hercegovine, već i svih naroda Jugoslavije. TITO

Tito i Jovanka su u prvom planu fotografije, a u drugom mermerna skulptura Antuna Augustinčića Nošenje ranjenika.

Skulptura Augustincica u Historijskom muzeju BiHAntun Augustinčić (1900.-1979.) je hrvatski kipar i likovni pedagog koji je pored bogatog likovnog opusa u Jugoslaviji, stekao ugled u svijetu osvajajući brojne konkurse za spomenike.

Tačan datum nastanka ove skulpture nije poznat, ali pretpostavlja se da je nastala neposredno poslije Drugog svjetskog rata.

Skulptura Nošenje ranjenika je jedna u nizu sličnih kompozicija rađenih za različite građevine u Jugoslaviji, što govori o sistemskom kreiranju kolektivnog narativa i identiteta kroz umjetnost, spomenike i muzeje.

Vremenom su Augustinčićev mermer i Muzej stupili u prirodnu koegzistenciju. Kako se mijenjao Muzej, tako se pomjerala i skulptura.

Negdje između 1992. i 1995. godine, Augustinčićeva skulptura zajedno sa više od 1500 umjetničkih djela, brojnim predmetima korištenim u Drugom svjetskom ratu, fotografijama i dokumentima važnim za rekonstruisanje i proučavanje bosanskohercegovačke historije završila je u podrumskim prostorijama Muzeja.

Skulptura je preživjela rat i danas, kada vlast rijetko zalazi u muzejske zgrade, ponovo krasi ulaz u Muzej. Ona je dio priče o Muzeju revolucije pripovijedane kroz tragove, priče čija se narativna traka odmotava simultano sa brojnim drugim muzejskim pričama.

Kako čitati Augustinčićevu skulpturu? Što nam Nošenje ranjenika poručuje? Ranjenik, iako centar kompozicije, nikako nije jedini važan element za razumijevanje značenja skulpture. Prava poruka čitljiva je iz tročlane kompozicije. Dva lika pridržavajući povrijeđenog su zapravo dva stuba na kojima se razvijalo jugoslovensko društvo, oni su duh bratstva i jedinstva i njegova kamena personifikacija. U zamišljenim, ozbiljnim licima nosača veliča se solidarnost i dobročinstvo kao način ljepšeg opstajanja i postojanja.


Vezani članci

Osniva se Muzej Grada Goražda

Osniva se Muzej Grada Goražda


03/03/2016    Coolturna baština

Autor: Coolturna baština | Datum: 03/03/2016. Općina Goražde najavila je osnivanje Muzeja u ovom gradu, i pozvala građane da doniranjem predmeta pomognu u očuvanju bogatog kulturnog naslijeđa ovog kraja. U petak, 11. marta 2016. godine, u prostorijama Centra za kulturu Goražde predstavljen je projekat osnivanja Muzeja Grada Goražda. Početnu fazu činit će

Svjedok razvoja i kreativnosti

Svjedok razvoja i kreativnosti


14/09/2015    Coolturna baština

Autor: Coolturna baština | Datum: 14/09/2015. „Evropa, zajedničko naslijeđe“ U zadnjoj sedmici septembra/rujna u 50 zemalja Evrope obilježiti će se kroz različite događaje Dani evropske baštine. Ova manifestacija zajednička je aktivnost Vijeće Evrope i Evropske komisije, i zvanično se počela obilježavati 1991. godine. Kroz različite aktivnosti i događaje 50 zemalja potpisnica Evropske