Augustincica skulptura izložena u Historijskom muzeju BiH

U knjizi utisaka Historijskog muzeja Bosne i Hercegovine (bivšeg Muzeja Revolucije) posebno mjesto zauzima stranica ispisana 29. novembra 1963. godine. Pored crno bijele fotografije bivšeg predsjednika Jugoslavije, Josipa Broza Tita i njegove supruge Jovanke snimljene u toku zvanične posjete tog snježnog novembarskog dana je i par riječi:

Ovaj Muzej narodne revolucije zaista čini impresivan utisak na posjetioca. Izloženi eksponati vjerno govore o najtežem periodu historije naših naroda, a napose naroda Bosne i Hercegovine… Neka i ovaj Muzej bude mjesto gdje će se naše mlade generacije nadahnivati slavnom prošlošću i spoznajom kakve žrtve su naši narodi dali za to što mi danas imamo. Naročito da čuvaju bratstvo i jedinstvo naroda, ne samo Bosne i Hercegovine, već i svih naroda Jugoslavije. TITO

Tito i Jovanka su u prvom planu fotografije, a u drugom mermerna skulptura Antuna Augustinčića Nošenje ranjenika.

Skulptura Augustincica u Historijskom muzeju BiHAntun Augustinčić (1900.-1979.) je hrvatski kipar i likovni pedagog koji je pored bogatog likovnog opusa u Jugoslaviji, stekao ugled u svijetu osvajajući brojne konkurse za spomenike.

Tačan datum nastanka ove skulpture nije poznat, ali pretpostavlja se da je nastala neposredno poslije Drugog svjetskog rata.

Skulptura Nošenje ranjenika je jedna u nizu sličnih kompozicija rađenih za različite građevine u Jugoslaviji, što govori o sistemskom kreiranju kolektivnog narativa i identiteta kroz umjetnost, spomenike i muzeje.

Vremenom su Augustinčićev mermer i Muzej stupili u prirodnu koegzistenciju. Kako se mijenjao Muzej, tako se pomjerala i skulptura.

Negdje između 1992. i 1995. godine, Augustinčićeva skulptura zajedno sa više od 1500 umjetničkih djela, brojnim predmetima korištenim u Drugom svjetskom ratu, fotografijama i dokumentima važnim za rekonstruisanje i proučavanje bosanskohercegovačke historije završila je u podrumskim prostorijama Muzeja.

Skulptura je preživjela rat i danas, kada vlast rijetko zalazi u muzejske zgrade, ponovo krasi ulaz u Muzej. Ona je dio priče o Muzeju revolucije pripovijedane kroz tragove, priče čija se narativna traka odmotava simultano sa brojnim drugim muzejskim pričama.

Kako čitati Augustinčićevu skulpturu? Što nam Nošenje ranjenika poručuje? Ranjenik, iako centar kompozicije, nikako nije jedini važan element za razumijevanje značenja skulpture. Prava poruka čitljiva je iz tročlane kompozicije. Dva lika pridržavajući povrijeđenog su zapravo dva stuba na kojima se razvijalo jugoslovensko društvo, oni su duh bratstva i jedinstva i njegova kamena personifikacija. U zamišljenim, ozbiljnim licima nosača veliča se solidarnost i dobročinstvo kao način ljepšeg opstajanja i postojanja.


Vezani članci

Nova uništenja u antičkom gradu Palmiri

Nova uništenja u antičkom gradu Palmiri


25/08/2015    Coolturna baština

Autor: Coolturna baština | Datum: 25/08/2015. Hram Bel u sirijskom gradu Palmiri pretrpio je određena oštećenja koja su izazvali pripadnici Islamske države Irak i Levant (ISIL), izvještavaju svjetski mediji. Visina oštećenja na ovom hramu još uvijek nije precizno utvrđena. Institut za trening i istraživanje Ujedinjenih nacija potvrdio je, na osnovu satelitskih snimaka

Nagradni fotokonkurs o kulturno-istorijskoj baštini

Nagradni fotokonkurs o kulturno-istorijskoj baštini


04/04/2016    Coolturna baština

Autor: Coolturna baština | Datum: 04/04/2016. Javna ustanova Centar za kulturu „Sarajevo“ i portal Fotografija.ba raspisali su fotokonkurs za srednjoškolce. Vezani članci